Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
зборами суддів
Комсомольського міського
суду Полтавської області
25 липня 2016 року
ЗАСАДИ
використання автоматизованої системи документообігу суду
1.1. Засади використання автоматизованої системи документообігу суду (далі - Засади) розроблено відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Кодексу адміністративного судочинства України, Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення.
1.2. Цими Засадами визначаються питання стосовно функціонування автоматизованої системи документообігу суду, особливостей здійснення автоматичного розподілу судових справ між суддями Комсомольського міського суду Полтавської області (далі - суд).
1.3. Інші питання, що стосуються формування колегій, а також здійснення автоматичного розподілу справ та функціонування автоматичної системи документообігу, що прямо не врегульовані цими Засадами, регулюються Положенням про автоматизовану систему документообігу суду (далі - Положенням), наказами керівника апарату суду про визначення функціональних обов’язків та прав користувачів автоматизованої системи.
особливості здійснення автоматичного розподілу судових справ між суддями
2.1. Автоматизована система забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації в суді, а саме:
реєстрацію та розподіл вхідної кореспонденції, реєстрацію вихідної кореспонденції, а також внутрішніх документів суду;
розподіл судових справ між суддями (колегіями суддів), визначення запасного судді, слідчого судді, присяжних та народних засідателів;
взяття на контроль та здійснення контролю за виконанням вхідних та внутрішніх документів суду, інформування голови суду, керівника апарату суду та особи, відповідальної за опрацювання документа, про закінчення строків його виконання;
фіксування етапів проходження документів до їх передачі в електронний архів, а також передачі судових справ з однієї судової інстанції до іншої;
реєстрацію процесуальних дій та документів у судовій справі;
контроль за дотриманням процесуальних строків розгляду судової справи та інформування головуючого судді, голови суду про закінчення цих строків;
використання ЕЦП для підписання оригіналу електронного документа суду;
оперативний пошук судових справ та документів за їх реквізитами;
індексацію документів та їх контекстний пошук;
виготовлення та видачу копій судових рішень та виконавчих документів на підставі даних, що містяться в автоматизованій системі, в тому числі надсилання засобами електронного зв’язку оригіналів електронних судових рішень;
зберігання текстів судових рішень та інших документів, створених у автоматизованій системі;
відправку оригіналів електронних судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень;
надання в установленому законом порядку інформації про стан розгляду судових справ;
підготовку та автоматичне формування статистичних даних, узагальнюючих, аналітичних показників, отриманих на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації;
надсилання засобами електронного зв’язку оригіналів електронних документів суду (в тому числі текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень);
передачу судових справ до електронного архіву;
надсилання оригіналів електронних документів суду до державних реєстрів та інформаційних систем інших державних органів і установ.
2.1.1. Вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи, приймається і опрацьовується користувачами автоматизованої системи, яким надано доступ до автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов’язків, і реєструється в автоматизованій системі в день її надходження. У разі неможливості з об’єктивних причин здійснити реєстрацію вхідної кореспонденції в день її надходження, така кореспонденція реєструється в автоматизованій системі в наступний робочий день після усунення зазначених причин.
2.1.2. Розподіл судових справ здійснюється в суді в день їх реєстрації, на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи.
У разі надходження до суду у кінці робочого часу великої кількості судових справ, з урахуванням фізичного навантаження, часу необхідного для здійснення процесуальних та технічних дій працівниками апарату суду, направлених на формування по справі обліково-статистичної картки, внесення до неї необхідного обсягу інформації у справі, здійснення автоматичного розподілу справи, проводити автоматичний розподіл судових справ (формування у справі обліково-статистичної картки, внесення до неї всієї інформації, тощо) у наступний за днем реєстрації робочий день. При цьому, кожного разу при наявності такого факту складати відповідний акт за підписом старшого секретаря канцелярії суду та керівника апарату суду.
2.1.3. Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, зумовлених необхідністю, що підтверджується матеріалами судової справи, виправлення технічних помилок, описок тощо. Зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично.
У разі виникнення необхідності, що підтверджується матеріалами судової справи, внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи здійснюється за розпорядження керівника апарату суду на підставі доповідної записки відповідальної особи (або головуючого судді у справі).
Якщо прийнявши від канцелярії суду справу, суддя з’ясовує, що при її реєстрації канцелярією суду допущена помилка у визначенні виду провадження, категорії справи, коефіцієнту складності чи інше - суддя, у той же день, складає службову (доповідну) записку та разом із матеріалами справи передає керівнику апарата суду (особі, що виконує обов’язки керівника апарату суду), який за результатами розгляду поданої службової (доповідної) записки, перевірки фактів, викладених у ній, вирішує питання щодо внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи документообігу суду, про що видає відповідне розпорядження.
У випадку, коли допущену помилку у справі щодо визначення виду провадження, категорії справи, коефіцієнту складності тощо, було виявлено користувачем автоматизованої системи (працівник апарату суду, якому надано наказом керівника апарату суду право доступу виконувати функціональні обов’язки щодо внесення відповідної інформації до автоматизованої системи), то він, невідкладно, складає службову (доповідну) записку із зазначенням причини допущеної помилки та разом із матеріалами справи передає керівнику апарата суду (особі, що виконує обов’язки керівника апарату суду), який за результатами розгляду поданої службової (доповідної) записки, перевірки фактів, викладених у ній, вирішує питання щодо внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи документообігу суду, про що видає відповідне розпорядження.
У разі прийняття суддею ухвали про об’єднання з первісним позовом зустрічного позову, декількох позовів чи позову третьої особи, яка заявляє самостійні позовні вимоги щодо предмету спору, залучення співвідповідачів і таке інше, що може призвести до збільшення коефіцієнту навантаження - суддя, секретар судового засідання чи помічник судді надає копію відповідного процесуального документу за даним фактом (копію ухвали про об’єднання з первісним позовом зустрічного позову, про об’єднання декількох позовів чи позову третьої особи, яка заявляє самостійні позовні вимоги щодо предмету спору, залучення співвідповідачів і т.д.) (наявність електронного примірника ухвали у автоматизованій системі в стані «Оригінал»), у день ухвалення такого рішення передає до канцелярії суду для внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи.
У разі прийняття суддею без реєстрації (у судовому засіданні тощо) заяв від учасників процесу, які підлягають реєстрації за вимогами Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, апеляційному суді АР Крим та вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України 17.12.2013 р. № 173, що може призвести до збільшення коефіцієнту навантаження - суддя, секретар судового засідання чи помічник судді передає їх до канцелярії суду для реєстрації та внесення відповідних змін (інформації) до автоматизованої системи.
У разі ухвалення суддею у справі рішення про скасування заочного рішення у справі і призначення справи до розгляду у загальному порядку - суддя, секретар судового засідання чи помічник судді, у день ухвалення такого судового рішення передає до канцелярії суду його копію (наявність електронного примірника ухвали у автоматизованій системі в стані «Оригінал») для внесення відповідної інформації до автоматизованої системи та формування номеру відповідного провадження.
2.2. Автоматичний розподіл судових справ здійснюється в автоматизованій системі за принципом випадкового обрання із загального списку суддів з урахуванням визначених системою коефіцієнтів навантаження.
Складовими при розрахунку коефіцієнту навантаження за встановленою формулою є: коефіцієнт складності судової справи (категорії судової справи), що підлягає автоматичному розподілу, коефіцієнт адміністративних посад, коефіцієнт форми участі у справі тощо.
2.2.1. Коефіцієнт складності справ:
А) Справи цивільного судочинства:
В порядку наказного провадження (видача судового наказу, скасування судового наказу) - коефіцієнт складності «0,3».
В порядку окремого провадження - коефіцієнт складності «1», якщо:
- справа розглядається за участю народних засідателів - складність справи збільшується на коефіцієнт «0,5».
Судові справи, за якими надійшли заяви (клопотання), пов’язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368–373, 3771, 378 Цивільного процесуального кодексу України - коефіцієнт складності «0,5».
Справи за скаргою на дії, рішення чи бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи органу ДВС - коефіцієнт складності «1,5».
Інші справи та матеріали в порядку цивільного судочинства - коефіцієнт складності «0,5».
В порядку позовного провадження - коефіцієнт складності «1», з урахуванням таблиці нижче:
якщо:
- позов пред’явлено до кількох відповідачів, коефіцієнт складності справи від «1» збільшується на коефіцієнт «0,1» за кожного відповідача;
- позов має декілька позовних вимог - коефіцієнт складності справи від «1» збільшується на коефіцієнт «0,2» за кожну послідуючу позовну вимогу (не враховуючи вимоги: прийняти позов до розгляду, відкрити провадження у справі і таке ін.);
- при об’єднанні з первісним позовом зустрічного позову чи позову третьої особи, що заявляє самостійні позовні вимоги - складність справи збільшується на коефіцієнт «1»;
- збільшується кількість позовних вимог - складність справи збільшується на коефіцієнт «0,2».
№
|
Категорія |
Коефіцієнт |
1 |
Спори про право власності та інші речові права: - про державну власність; |
1 |
- про комунальну власність; |
1 |
|
- про приватну власність, з них: а) спори про самочинне будівництво; |
2 |
|
б) спори про припинення права власності на земельну ділянку; в) про речові права на чуже майно (спори про володіння чужим майном, спори з приводу сервітутів, спори щодо права користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), спори про право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій)) |
2 |
|
2 |
Спори про право інтелектуальної власності (спори про авторське право, спори про суміжні права, спори про право на винахід, корисну модель, промисловий зразок та раціоналізаторські пропозиції, спори про торговельну марку та товарний знак, спори з приводу інших об'єктів промислової власності) |
2 |
3 |
Спори, що виникають із договорів: - купівлі-продажу; - дарування; - довічного утримання; - найму (оренди); - позики; |
1,5
|
- надання послуг страхування (в тому числі й спори про відшкодування шкоди, заподіяної від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності банківського вкладу підряду) |
2 |
|
4 |
Спори про недоговірні зобов'язання: - про відшкодування шкоди (фізичній особі, яка потерпіла від кримінального правопорушення; |
1 |
- завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи, крім відшкодування шкоди на виробництві; |
2 |
|
- органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду; |
2
|
|
- завданої майну фізичних або юридичних осіб; |
1 |
|
- завданої порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища; |
1 |
|
- завданої внаслідок недоліків товарів, робіт (послуг); |
1,5
|
|
- завданої державі внаслідок корупційного правопорушення; |
2
|
|
- завданої фізичній або юридичній особі внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності суб'єкта, який здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції) |
2 |
|
5 |
Спори про спадкове право |
1 |
6 |
Спори про захист немайнових прав фізичних осіб: про захист честі, гідності та ділової репутації (в тому числі й до засобів масової інформації) |
2 |
7 |
Спори, що виникають із житлових правовідносин: - про виселення; - про стягнення плати за користування житлом; - про визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням |
1
|
8 |
Спори, що виникають із земельних правовідносин |
2 |
9 |
Спори, що виникають із сімейних правовідносин: - про розірвання шлюбу; - про стягнення аліментів; - про встановлення батьківства або материнства; - про позбавлення батьківських прав |
0,5 1 1,3 1,5 |
10 |
Спори, що виникають із трудових правовідносин: - про поновлення на роботі; - про виплату заробітної плати; - про відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної працівниками державним підприємству, установі |
2 1,5
1,5 |
11 |
Спори, пов'язані із застосуванням |
1,7 |
12 |
Звільнення майна з-під арешту (виключення майна з опису) |
1 |
13 |
Стягнення заборгованості за кредитним договором, договором банківського вкладу |
1,1 |
Б) Справи адміністративного судочинства (КАС України):
Адміністративна справа - коефіцієнт складності «1».
Інші справи та матеріали в порядку адміністративного судочинства - коефіцієнт складності «0,5».
Судові справи, за якими надійшли заяви (клопотання), пов’язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 259–264, 267 (крім частини дев’ятої статті 267) Кодексу адміністративного судочинства України - коефіцієнт складності «0,5».
Справи за скаргами на дії, рішення або бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи органу ДВС - коефіцієнт складності «1,5».
В) Справи кримінального судочинства:
кримінальні провадження, що надійшли до суду з угодами, - коефіцієнт складності «0,3»;
справи за клопотаннями, заявами, скаргами, що надходять в провадження слідчих суддів під час досудового провадження - коефіцієнт складності:
|
|
Коефіцієнт складності |
Перша категорія |
- допит свідка, потерпілого під час досудового розслідування в судовому засіданні за наявності обставин, що можуть унеможливити їх допит у суді або вплинути на повноту чи достовірність показань (ст.225 КПК) |
0,5
|
Друга категорія |
- проникнення до житла або іншого володіння особи (ст.233 КПК), - обшук, у тому числі житла або іншого володіння особи (ст.234, 235 КПК), - огляд, у тому числі житла або іншого володіння особи (ст.237 КПК), - огляд трупа, поєднаний з оглядом житла або іншого володіння особи (ст.238 КПК), - слідчий експеримент, що проводиться в житлі чи іншому володінні особи (ст. 240 КПК), - привід особи (ст.140 КПК), |
0,3 |
Третя категорія |
- накладення грошового стягнення (ч.2 ст.179, ч.5 ст.180, ч.5 ст.493 КПК), - тимчасовий доступ до речей і документів, - арешт на майно, - дозвіл на затримання особи з метою приводу, - застосування запобіжного заходу (крім тримання під вартою, домашнього арешту, тимчасового обмеження у користуванні спеціальним правом, а також тимчасового вилучення документів, які посвідчують користування спеціальним правом, відсторонення від посади), - зміну, скасування, продовження запобіжного заходу, скасування арешту на майно, - звернення застави в дохід держави, |
0,4 |
Четверта категорія |
- примусове залучення особи для проведення медичної або психіатричної експертизи(ст.242), - примусове відібрання біологічних зразків у особи для проведення експертизи (ст.244 КПК), - застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, домашнього арешту, тимчасового обмеження у користуванні спеціальним правом, а також тимчасове вилучення документів, які посвідчують користування спеціальним правом, відсторонення від посади, - встановлення процесуальних строків (ст.114 КПК),
|
0,5 |
П’ята категорія |
- скарги на дії, рішення чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування |
1
|
Шоста категорія |
- інші скарги та клопотання |
0,5
|
кримінальні справи (провадження) відповідно до їх категорії – коефіцієнти складності:
|
|
Коефіцієнт складності |
Перша категорія |
кримінальні справи про вчинення злочинів, передбачених статтями 185-190, 192-198 КК України |
1
|
Друга категорія |
кримінальні справи про вчинення злочинів, передбачених статтями 125-137, 139, 143, 150-151, 154, 155-165, 167-184 КК, 236, 238-246, 248-250, 252-254, 264, 296-299, 335-337, 371-374, 380-414, 418- 435 КК України |
2 |
Третя категорія |
кримінальні справи про вчинення злочинів, передбачених статтями 119-124, 191, 138, 145-149, 152,153, 156, 166, 247, 262, 263, 270ч.2, 271-286, 329 ч.2, 288-290, 292, 357-358, 361-363, 436-441, 443-447 КК України |
3 |
Четверта категорія |
кримінальні справи про вчинення злочинів, передбачених статтями 199-235, 255-261, 265-270, 293-295, 300-327, 328-334, 338-355, 359, 360, 364-370, 375-378 КК України |
4 |
П’ята категорія |
кримінальні справи про вчинення злочинів, передбачених статтями 115-118, 121 ч.2, 133 ч.3, 134 ч.2, 134 ч.2, 135 ч.3, 136 ч.3, 137 ч.2, 138, 139 ч.2, 140, 141, 142, 144, 145, 146 ч.3, 147 ч.2, 149 ч.3, 151 ч.2, 152 ч.4, 153 ч.3, 155 ч.2, 166, 168 ч.2, 169 ч.2, 187 ч.4, 189 ч.4, 199-235, 237, 238 ч.2, 239 ч.2, 240 ч.2, 241 ч.2, 242 ч.2, 243 ч.2, 245 ч.2, 247, 251, 252 ч.2, 253 ч.2, 258 ч.2,3, 259 ч.2, 260 ч.5, 264, 265 ч.2, 267 ч.2 270 ч.2, 271 ч.2, 272 ч.2, 273 ч.2, 274 ч.2, 275 ч.2, 276 ч.2,3, 277 ч.2,3, 278 ч.3, 279 ч.3, 280 ч.3, 281 ч.3, 282 ч.2,3, 283 ч.2, 286 ч.2,3, 287, 288, 291, 292 ч.3, 294 ч.2, 314 ч.2,3, 323 ч.3,4, 326 ч.2, 327 ч.2, 328 ч.2, 329 ч.2, 330 ч.2, 346 ч.2, 347 ч.2, 350 ч.3, 352 ч.2, 355 ч.3, 364 ч.2,3, 365 ч.3, 366 ч.2, 367 ч.2, 371 ч.3, 374 ч.2, 375 ч.2, 377 ч.3, 378 ч.2, 379, 381 ч.2, 398 ч.3, 399 ч.3, 402 ч.2, 404 ч.2,4, 406 ч.3, 411 ч.2,3,4, 412 ч.2, 414 ч.2,3, 415, 416, 417, 419 ч.2,3, 420 ч.2, 422 ч.3, 423 ч.2, 424 ч.3, 425 ч.2, 426 ч.2, 438 ч.2, 439 ч.2, 442, 446 ч.2 |
5 |
Дані коефіцієнти застосовуються до кримінальних справ про вчинення злочинів без наявності кваліфікуючих ознак, тобто які передбачені ч. 1 статей КК України (крім злочинів, віднесених до 5-ї категорії), з урахуванням того, що у справі один обвинувачений та скоєно один епізод злочинного діяння.
Якщо справа надійшла відносно неповнолітнього, коефіцієнт складності (крім злочинів, віднесених до 5-ї категорії) збільшується на 0,5.
збільшення кількості обвинувачених у справі на одну особу відповідно збільшує коефіцієнт складності на «0,5», а на одну неповнолітню особу на «0,7»;
злочини, які кваліфікуються за частинами 2-5 статей КК України (крім 5-ї категорії) збільшують коефіцієнт складності справи на «0,5»;
кількість епізодів у справі, що збільшується на 1 відповідно збільшує коефіцієнт складності справи на «0,2»;
клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у судових справах, які розглянуті судом – коефіцієнт складності «0,3».
Якщо справа надійшла до суду за різними статтями Кримінального кодексу України, до справи застосовуються найбільший коефіцієнт складності із урахуванням положень цих засад щодо збільшення коефіцієнту складності в залежності від кількості епізодів, обвинувачених тощо.
Г) Справи про адміністративні правопорушення:
№ |
Категорія |
Коефіцієнт |
1 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ПРАЦІ І ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ
|
0,2 |
передбачені частинами першою - четвертою статті 41, статтями 41-1 - 41-3, 42-1 - 42-3, частиною першою статті 44, статтями 44-1, 46-1, 46-2 |
||
2 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ЩО ПОСЯГАЮТЬ НА ВЛАСНІСТЬ
|
0,2 |
передбачені статтями 51, 51-2 |
||
3 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ОХОРОНИ ПРИРОДИ, ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ, ОХОРОНИ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ |
0,2 |
передбачені частинами другою, четвертою та п'ятою статті 85, статтями 85-1, 88 - 88-2, 90, 91, 92-1 |
||
4 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В ПРОМИСЛОВОСТІ, БУДІВНИЦТВІ ТА У СФЕРІ ВИКОРИСТАННЯ ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ
|
0,2 |
передбачені частинами третьою - п'ятою статті 96-1, статтями 98, 101-103 |
||
5 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ У СІЛЬСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ. ПОРУШЕННЯ ВЕТЕРИНАРНО-САНІТАРНИХ ПРАВИЛ |
0,2 |
передбачені частиною першою статті 106-1, статтями 106-2, 107-1 |
||
6 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ НА ТРАНСПОРТІ, В ГАЛУЗІ ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА І ЗВ'ЯЗКУ
|
0,3 |
передбачені ч.2 статті 112, ч.4 та ч.7 статті 121, ч.4 статті 122, статтями 122-2, 122-4, 122-5, ч.2 і ч.3 статті 123, ч.4 статті 127, статтею 127-1, статтею 130, ч. 3 статті 133, статтями 135-1, 139, ч.4статті 140, статтями 146 статтею 124 |
||
7 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В ГАЛУЗІ ЖИТЛОВИХ ПРАВ ГРОМАДЯН, ЖИТЛОВО- КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА БЛАГОУСТРОЮ |
0,2 |
передбачені 149-1, частиною другою статті 154 |
||
8 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В ГАЛУЗІ ТОРГІВЛІ, ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ, СФЕРІ ПОСЛУГ, В ГАЛУЗІ ФІНАНСІВ І ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ |
0,3 |
передбачені статтею 155-1, частинами першою, третьою і четвертою статті 156, статтями 160, 162 - 162-3, 163-1 – 163-4, частиною другою статті 163-7, статтями 163-12, 164, 164-3, 166-1 - 166-4, частинами першою, другою, дев'ятою та десятою статті 166-6, 166-8 - 166-12, 166-14 – 166-18, 166-21,164-5 - 164-16 |
||
9 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В ГАЛУЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ |
0,2 |
передбачені 171-2 |
||
10 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З КОРУПЦІЄЮ
|
2 |
передбачені 172-4 - 172-9 |
||
11 |
ВІЙСЬКОВІ АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ |
0,2 |
передбачені 172-10 - 172-20 |
||
12 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ЩО ПОСЯГАЮТЬ НА ГРОМАДСЬКИЙ ПОРЯДОК І ГРОМАДСЬКУ БЕЗПЕКУ
|
0,2
|
передбачені 173 - 173-2, 174, 177-2, частиною третьою статті 178, статтею 180-1, частинами першою, другою і третьою статті 181, частиною другою статті 182, статтею 184 |
||
13 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ЩО ПОСЯГАЮТЬ НА ВСТАНОВЛЕНИЙ ПОРЯДОК УПРАВЛІННЯ |
0,2
|
передбачені статтями 184 - 185-11, 185-13, 186-5 - 186-7, 187, 188, 188-1, 188-13, 188-14, 188-16, 188-17, 188-19, 188- 22, 188-25, 188-27, 188-28, 188-31, 188-32, 188-33, 188-34, 188-35, 188-38, 188-39, 188-40, 188-41, 188-45, 188-46, частиною першою статті 189-1, статтями 189-3, 190, 191, 193, 195-1 - 195-6, статтями 204-1, 204-2, 206-1, 212-2 – 212-6 |
||
14 |
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ЩО ПОСЯГАЮТЬ НА ЗДІЙСНЕННЯ НАРОДНОГО ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕНИЙ ПОРЯДОК ЙОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
|
0,2
|
передбачені 212-7 - 212-20 |
Справи про адміністративні правопорушення, вчинені особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років – коефіцієнт «0,3».
Клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням судового рішення, у судових справах, які розглянуті судом – коефіцієнт складності «0,2».
Судові справи про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила кілька адміністративних правопорушень, якщо ці справи розглядаються одночасно (в порядку ст.36 КУпАП) – коефіцієнт складності збільшується на «0,01» за кожний матеріал.
2.2.2. Коефіцієнт адміністративної посади для суддів, які виконують такі функції може бути визначено нижче ніж 1 (один) за відповідним рішенням зборів суддів».
2.2.3. Коефіцієнт, що враховує форму участі судді у розгляді судової справи:
головуючий суддя (одноособово) – коефіцієнт «1»;
головуючий суддя (колегіально) – коефіцієнт «0,6»;
член колегії – коефіцієнт «0,5»;
запасний суддя - коефіцієнт «0,5».
2.2.4. У випадку виявлення значної різниці у навантаженні на конкретного суддю (колегію суддів) особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ визначаються зборами суддів суду у кожному конкретному випадку за вмотивованою службовою запискою судді, поданням керівника апарату суду.
2.3. Справи розподіляються між суддями (колегіями суддів) з урахуванням їх повноважень щодо розгляду конкретної категорії судової справи (спеціалізації).
Комсомольський міський суд Полтавської області, як місцевий загальний суд, спеціалізується на розгляді цивільних, кримінальних, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.
Зборами суддів суду може бути запроваджена спеціалізація суддів з розгляду конкретних категорій справ, яка визначається із розрахунку розподілу не менше двох суддів на одну спеціалізацію.
Так, у суді запроваджена спеціалізація суддів з розгляду таких категорій справ.
2.3.1. Кримінальні справи (провадження) щодо розгляду стосовно неповнолітніх.
Судді (суддя), уповноважені здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обираються з числа суддів суду зборами суддів за пропозицією голови суду або за пропозицією будь-якого судді цього суду, якщо пропозиція голови суду не була підтримана, на строк не більше трьох років і можуть бути переобрані повторно. Кількість суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, визначається окремо для кожного суду зборами суддів цього суду. Суддею, уповноваженим здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, може бути обрано суддю зі стажем роботи суддею не менше десяти років, досвідом здійснення кримінального провадження в суді і високими морально-діловими та професійними якостями. У разі відсутності в суді суддів з необхідним стажем роботи суддя, уповноважений здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обирається з числа суддів, які мають найбільший стаж роботи на посаді судді.
Судді, уповноважені здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, не звільняються від виконання обов’язків судді відповідної інстанції, проте здійснення ними таких повноважень ураховується при розподілі судових справ та має пріоритетне значення.
У разі якщо таке кримінальне провадження має здійснюватися судом колегіально, головуючим під час судового розгляду може бути лише суддя, уповноважений на здійснення кримінального провадження стосовно неповнолітніх.
2.3.2. Справи, пов’язані з виборчим процесом.
У робочий час справи, пов’язанні з виборчим процесом, розподіляються серед всіх суддів.
На період виборчого процесу у Комсомольському міському суді Полтавської області в неробочі, святкові та вихідні дні автоматичний розподіл позовних заяв (судових справ), пов’язаних з виборчим процесом, проводиться серед суддів, визначених графіками чергування, які затверджено наказом голови суду або судді, який виконує обов’язки голови суду.
У зазначені дні автоматичний розподіл судових справ здійснюється працівниками апарату суду визнаних графіками чергування працівників апарат суду, які затверджено наказом керівника апарату суду.
2.3.3. З числа суддів суду обираються слідчі судді (суддя), які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом.
Слідчі судді (суддя) обираються на строк не більше трьох років і можуть бути переобрані повторно.
З метою дотримання вимог абз.3 п.2.3.40 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, з числа суддів суду, обираються резервні слідчі судді (суддя), які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом, у разі неможливості виконання суддею, якого обрано слідчим суддею обов’язків судді (тимчасова непрацездатність, відрядження, відпустка тощо).
У разі неможливості виконання суддею, якого обрано слідчим суддею, який здійснює повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні щодо неповнолітніх в порядку, передбаченому процесуальним законом, обов’язків судді (тимчасова непрацездатність, відрядження, відпустка тощо), його повноваження з розгляду таких справ здійснює слідчий суддя (резервний слідчий суддя), який має найбільший стаж роботи на посаді судді.
Справи розподіляються між слідчими суддями за правилами автоматизованого розподілу, згідно з вимогами п.2.3 цих Засад та з урахування наступних особливостей.
У робочі дні, в тому числі у неробочий час, справи щодо судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом, розподіляються серед визначених вище двох слідчих суддів.
У неробочі, святкові та вихідні дні автоматичний розподіл цих справ здійснюється серед суддів, визначених графіками чергування на підставі рішення зборів суддів, затверджених наказом голови суду або судді, який виконує його обов’язки.
У разі неможливості виконання суддею, якого обрано слідчим суддею обов’язків судді (тимчасова непрацездатність, відрядження, відпустка тощо), на цей час, з метою дотримання вимог абз.3 п.2.3.40 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, обов’язки слідчого судді покладаються на обраних зборами суддів резервних слідчих суддів в порядку визначеної черговості.
У неробочий час, у неробочі, святкові та вихідні дні, у передбачених законодавством випадках, автоматичний розподіл судових справ здійснюється працівниками апарату суду визнаних графіками чергування працівників апарат суду, які затверджено наказом керівника апарату суду. Цим же наказом керівника апарату суду затверджується графік чергування секретарів судових засідань у неробочий час, у неробочі, святкові та вихідні дні.
2.3.4. Керівник апарату суду веде Журнал обліку запровадженої у суді спеціалізації суддів з розгляду конкретних категорій судових справ, в який вносить відомості про суддів, уповноважених розглядати відповідну категорію справ, строк їх повноважень тощо.
2.4. Справи, підсудні Комсомольському міському суду Полтавської області, розглядаються:
- за цивільним судочинством – одноособово та колегією у складі одного судді та двох народних засідателів;
- за адміністративним судочинством – одноособово (у деяких випадках колегією у складі трьох суддів);
- за кримінальним судочинством – одноособово, колегіально у складі трьох суддів, колегіально у складі двох суддів та трьох присяжних.
2.4.1. Розподіл справ на одного суддю.
Зі списку, з якого вже виключені деякі судді шляхом перевірки умов заборони, випадковим чином обирається суддя з урахуванням рішення зборів суддів щодо обрання слідчих суддів (резервних слідчих суддів), суддів уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх (резервних суддів) та графіку чергування суддів визначеного наказом голови суду.
Невирішені судові справи за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду, що додається до матеріалів справи, передаються для повторного автоматизованого розподілу справ виключно у разі, коли суддя у передбачених законом випадках не може продовжувати розгляд справи більше чотирнадцяти днів, що може перешкодити розгляду справи у строки, встановлені процесуальним законодавством.
У разі відсутності (тимчасової відсутності) раніше визначеного в судовій справі головуючого судді, в тому числі у випадках, передбачених підпунктами 2.3.44 - 2.3.46 пункту 2.3 Положення, такі судові справи та матеріали підлягають повторному автоматизованому розподілу за вмотивованим розпорядження керівника апарату суду, якщо відсутність (тимчасової відсутності) головуючого судді призведе до неможливості розгляду цих справ та матеріалів у строки, встановлені чинним законодавством.
Електронний примірник відповідно розпорядження керівника апарату суду вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання.
Винятково у разі, коли суддя (судді) у передбачених законом випадках не може (не можуть) продовжувати розгляд справи, невирішені судові справи передаються для повторного автоматизованого розподілу за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду, що додається до матеріалів справи, а його електронний примірник вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання.
2.4.2. Розподіл справ на колегію суддів.
Судові справи підлягають автоматичному розподілу між суддями, які мають на момент автоматичного розподілу судових справ повноваження для здійснення процесуальних дій.
Якщо судова справа підлягає розгляду колегією суддів, при автоматизованому розподілі судових справ автоматизованою системою визначається головуючий суддя із числа всіх суддів відповідного суду з урахуванням їх спеціалізації (за її наявності). Судова справа розглядається колегією суддів, до складу якої входить визначений автоматизованою системою головуючий суддя.
Збори суддів суду можуть визначати склад постійно діючих колегій суддів.
До складу постійно діючої колегії може бути включений резервний або запасний суддя на заміну основного судді зі складу колегії суддів у разі неможливості останнім здійснювати правосуддя.
Запасний суддя визначається за правилами автоматизованого розподілу справ між суддями у випадку необхідності його призначення визначеною ухвалою суду.
У випадках, визначених Кримінальним процесуальним кодексом України, автоматизованою системою здійснюється автоматичне визначення присяжних з числа осіб, які внесені до списку присяжних.
Список присяжних затверджується на два роки і переглядається в разі необхідності для заміни осіб, які вибули зі списку, за поданням територіального управління Державної судової адміністрації України.
Згідно норм Кримінального процесуального кодексу України в попередньому призначенні присяжних повинно бути сім осіб. З семи осіб в подальшому виконується випадкове призначення 3 осіб основними присяжними та 2 осіб запасними.
Присяжні визначаються шляхом випадкового відбору зі списку присяжних із додержанням принципу рівної ймовірності відбору. Порядок визначення присяжних встановлений кримінальним процесуальним законодавством.
За 60 днів до кінця терміну повноважень присяжного автоматизована система не здійснює його відбір для участі у справах.
У випадках, визначених Цивільним процесуальним кодексом України, автоматизованою системою здійснюється автоматичне визначення народних засідателів, які внесені до списку, у кількості двох осіб.
Автоматичне визначення народних засідателів здійснюється в порядку черговості внесення до автоматизованої системи списку народних засідателів, затвердженого відповідною місцевою (обласною) радою, та з урахуванням кількості днів, проведених в судових засіданнях.
2.5 Раніше визначеному в судовій справі головуючому судді передаються:
судові справи, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз’яснення судового рішення, повернення судового збору;
судові справи про перегляд заочного рішення;
судові справи, за якими надійшли заяви (клопотання), пов’язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368–373, 378 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 259–264, 267 (крім частини дев’ятої статті 267) Кодексу адміністративного судочинства України, статтею 535 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у судових справах, які розглянуті даним судом;
матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України;
судові справи про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила кілька адміністративних правопорушень, якщо ці справи надійшли в один день;
зустрічні позови та позови третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження, що надійшли до суду;
заяви про скасування заходів реагування, застосованих у межах відповідної судової справи;
заяви про відновлення втраченого судового провадження;
заяви про забезпечення позову, доказів.
Справи про адміністративні правопорушення, що надійшли до суду після дооформлення, а також справи, які повернулися до суду після їх направлення прокурору або органам досудового розслідування для внесення відомостей до ЄРДР, не підлягають автоматизованому розподілу, а передаються раніше визначеному судді, який отримав таку справу першим та який першим направив справу на доопрацювання або органам досудового розслідування для внесення відомостей до ЄРДР.
У разі відсутності раніше визначеного в судовій справі головуючого судді більше 14 днів, такі судові справи та матеріали підлягають автоматизованому (повторному) розподілу, окрім справ, в яких закінчилися строки притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню передаються раніше визначеному слідчому судді з урахуванням особливостей, визначених підпунктом 2.3.3 пункту 2.3 Засад.
У разі відсутності раніше визначеного слідчого судді (у період відпустки судді, в дні перебування судді у відрядженні, під час тимчасової непрацездатності судді, у дні перебування судді на навчанні, підвищенні кваліфікації, участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду), у разі призначення судді членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України – з моменту прийняття рішення про призначення, в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ) справи та матеріали підлягають автоматичному розподілу на загальних підставах.
У разі надходження до суду клопотання, скарги по кримінальній справі (кримінальному провадженню) в день, коли раніше визначений резервний слідчий суддя не є повноважним слідчим суддею, автоматичний розподіл вказаних вище судових справ здійснюється на загальних підставах, без застосування типу поєднання «Подання (клопотання, скарги) по кримінальній справі (кримінальному провадженню).
Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню, які підлягають передачі раніше визначеному слідчому судді, що надійшли у неробочі, святкові та вихідні дні підлягають автоматизованому розподілу серед суддів, визначених графіками чергування, які щомісячно затверджуються наказами голови суду або судді, який виконує його обов’язки і тип поєднання «Подання (клопотання, скарга) по кримінальній справі (кримінальному провадженню)» не застосовується.
Клопотання та скарги, що надійшли за кримінальним провадженням, за яким надходило раніше декілька клопотань та/або скарг, передаються слідчому судді, який розглядав перше клопотання (скаргу) за цим кримінальним провадженням з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом, підпунктом 2.3.3 пункту 2.3 Засад.
У разі приводу затриманого, підозрюваного, за ухвалою слідчого судді для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою у вихідні, святкові або неробочі дні здійснюється автоматичний розподіл такого клопотання без Правил поєднання із зазначенням єдиного унікального номеру справи поточної ОСК (тобто проставляння вручну), якщо у ці дні згідно з наказом голови суду чергує інший слідчий суддя.
У випадку порушення вищезазначеного порядку, а саме застосування Правил поєднання та помилкового розподілу на раніше визначеного суддю, здійснюється повторний автоматизований розподіл за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду
У разі надходження до суду нового клопотання та/або скарги у кримінальному провадженні, якщо слідчий суддя, що розглядав первісне клопотання за цим кримінальним провадженням не працює або матеріал (справу) неможливо передати йому з підстав, визначених у пункті вище, його слід передавати слідчому судді, який розглядав наступне клопотання за цим кримінальним провадженням, і так далі.
У разі, якщо наступного слідчого судді за попереднім немає, матеріал підлягає розподілу між усіма повноважними слідчими суддями.
Судові справи, що надійшли із судів апеляційної або касаційної інстанцій після скасування ухвал, які перешкоджають подальшому розгляду судової справи (крім ухвал про закриття, припинення провадження), а також ухвал, які не перешкоджають подальшому розгляду судової справи, не підлягають автоматизованому розподілу, а передаються тим суддям, ухвалу яких скасовано чи у провадженні, яких перебувала або перебуває судова справа.
Судова справа (заява) підлягає повторному автоматизованому розподілу у разі, якщо суддя, в провадженні якого перебувала судова справа (заява), зазначена в підпункті 2.3.43 пункту 2.3 Положення або в пункті 2.5 Засад, на момент повернення її із суду апеляційної чи касаційної інстанцій або надходження до суду не працює в цьому суді або таку судову справу неможливо передати судді.
Підставою для здійснення таких дій є вмотивоване розпорядження керівника апарату суду про повторний автоматичний розподіл, електронний примірник якого вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання.
2.6. Не розподіляються конкретному судді судові справи, що надійшли:
1) за два місяці до закінчення повноважень судді;
2) за п’ять робочих днів, до початку відпустки, якщо її тривалість становить від 14 (чотирнадцяти) до 18 (вісімнадцяти) календарних днів, якщо тривалість відпустки становить від 19 (дев'ятнадцяти) і більше календарних днів – за чотирнадцять календарних днів;
3) за один робочий день до початку відпустки, якщо її тривалість становить 1 (один) робочий день, за два робочих дня до початку відпустки, якщо її тривалість становить 2 (два) – 3 (три) робочих дні, за три робочих дня до початку відпустки, якщо її тривалість становить 4 (чотири) та більше робочих днів;
4) у період відпустки судді;
5) за один робочий день до відрядження, дистанційного навчання, дистанційного підвищення кваліфікації (за три робочі дні – якщо тривалість відрядження, дистанційного навчання, дистанційного підвищення кваліфікації становить більше 7 (семи) календарних днів) та в дні перебування судді у відрядженні;
6) під час тимчасової непрацездатності судді;
7) за один робочий день до направлення судді на навчання, підвищення кваліфікації, для участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);
8) у дні перебування судді на навчанні, підвищенні кваліфікації, участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);
9) у разі призначення судді членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України – з моменту прийняття рішення про призначення;
10) в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ.
У разі перебування судді (колегією суддів) у нарадчій кімнаті по кримінальному провадженню (справі) більше 24 годин, такий суддя бере участь у автоматизованому розподілі судових справ (окрім клопотань про застосування та продовження запобіжних заходів /особисте зобов’язання; особиста порука; застава; домашній арешт; тримання під вартою/, про здійснення приводу, про тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом, продовження строків досудового розслідування, надання дозволу на проведення обшуку, огляду, надання дозволу на затримання з метою приводу для розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу.
При цьому справи та матеріали, визначені у підпунктах 2.3.43, 2.3.44 Положення, підлягають передачі раніше визначеному в судовій справі головуючому судді, незважаючи на його перебування у нарадчій кімнаті.
При розрахунку коефіцієнту навантаження судді на момент автоматичного розподілу судової справи необхідно враховувати і дні перебування судді у нарадчій кімнаті, у які не розподілялися щодо конкретного судді судові справи.
Клопотання та скарги в одному кримінальному провадженню щодо вирішення питання про надання дозволу на обшук житла чи іншого володіння особи, про застосування запобіжного заходу, які підлягають передачі раніше визначеному слідчому судді, передбачені п.2.3.45 Положення, у разі перебування такого слідчого судді у нарадчій кімнаті у кримінальному провадженню (справі) більше 24 годин, розподіляються між усіма суддями, що мають повноваження слідчого судді (в тому числі резервними слідчими суддями), у день надходження їх до суду.
Клопотання та скарги в одному кримінальному провадженню, які підлягають передачі раніше визначеному слідчому судді, передбачені п.2.3.45 Положення (окрім щодо вирішення питання про надання дозволу на обшук житла чи іншого володіння особи та про застосування запобіжного заходу), у разі перебування такого слідчого судді у нарадчій кімнаті у кримінальному провадженню (справі) більш ніж 24 години, підлягає автоматичному розподілу.
Матеріали (заяви, клопотання), передбачені п.2.3.44 Положення, які надійшли у справах, що розглянуті у період відсутності автоматизованої системи документообігу суду (до 01.01.2011), реєструються в автоматизованій системі документообігу суду як окремі заяви та передаються раніше визначеному головуючому судді у справі шляхом додавання Протоколу розподілу (не автоматично).
Відомості про справу відображаються у обліково-статистичній картці на заяву.
Такий розподіл проводиться за розпорядженням керівника апарату суду, на підставі службової записки відповідальної особи.
У разі відсутності головуючого судді по справі, такі матеріали розподіляються відповідно до вимог Положення та цих Засад.
У разі, якщо на момент надходження справи (матеріалу), яка підлягає передачі раніше визначеному складу суду згідно з р.8 п.21 Положення в редакції 02.03.2018 (окрім, заяв про перегляд заочного рішення, заяв про роз’яснення рішення, заяв про прийняття додаткового судового рішення, зустрічних позовів та позовів третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження, що надійшли до суду), головуючий суддя відсутній (тимчасова непрацездатність, відрядження, відпустка тощо) або за п’ять робочих днів до початку його відпустки, якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів, такі судові справи та матеріали підлягають автоматизованому розподілу.
2.7. Автоматизована система документообігу суду не застосовується для визначення судді (складу колегії суддів, якщо справа розглядається колегіально) для розгляду конкретної справи виключно у разі настання обставин, які об’єктивно унеможливили її функціонування та тривають понад п’ять робочих днів. Особливості розподілу судових справ у таких випадках визначаються Положенням про автоматизовану систему документообігу суду.
У разі знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад п’ять робочих днів, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов’язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді тримання під вартою, клопотання слідчого, прокурора про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, клопотання про надання дозволу на обшук чи огляд житла тощо) здійснюється керівником апарату суду згідно черговості за списком суддів, складеним в алфавітному порядку з урахуванням повноважень суддів щодо розгляду справи, правил поєднання судових справ, даних табеля робочого часу суддів та вимог пункту 2.3.3. Положення.
У разі непрацездатності автоматизованої системи розподіл невідкладних справ, що підлягають розгляду колегією суддів, здійснюється керівником апарату суду згідно черговості за списком суддів, складеним в алфавітному порядку з урахуванням повноважень суддів щодо розгляду справи, правил поєднання судових справ, даних табеля робочого часу суддів та вимог пункту 2.3.3 Положення, а також визначених рішенням зборів суддів Комсомольського міського суду Полтавської області засад формування колегій у суді (за наявності такого рішення).
У разі виникнення обставин, що вимагають заміни суддів зі складу сформованої згідно з цим пунктом Положення колегії, така заміна здійснюється за письмовим розпорядженням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов’язки) з урахуванням алфавітної черговості розташування прізвищ суддів та обставин, які виключають участь судді у розгляді конкретної справи.
Не пізніше наступного робочого дня після усунення вищезазначених обставин, до автоматизованої системи вноситься передбачена Положенням інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду, а також інформація про її розподіл.
2.8. Визначення порядку здійснення внесення інформації до табелю робочого часу суддів у автоматизованій системі.
Внесення інформації до табелю робочого часу в автоматизованій системі документообігу суду про відсутність судді, у зв’язку із тимчасовою непрацездатністю, а також внесення інформації про знаходження судді у нарадчій кімнаті та про інші випадки неможливості судді виконувати свої повноваження (відрядження, відпустка) проводиться відповідальною особою апарату суду у разі наявності наказу про відрядження, відпустку чи подання службової (доповідної) записки (про перебування судді на лікарняному, у нарадчій кімнаті тощо), наявності листка непрацездатності.
При цьому в автоматизованій системі документообігу суду відображається дата та час, коли дана інформація вноситься.
У службовій (доповідній) записці, яка буде подаватися керівнику апарату суду суддею (у разі розгляду справи колегією – головуючим суддею по справі), помічником судді, секретарем судового засідання, іншою особою про знаходження судді на лікарняному, в обов’язковому порядку повинні зазначатися дата та час складання службової (доповідної) записки; про знаходження судді у нарадчій кімнаті також повинно бути зазначено дату та час складання службової (доповідної) записки та повинно бути обов’язково зазначено час видалення суду до нарадчої кімнати та час виходу судді з нарадчої кімнати.
У разі виникнення потреби у подовжені строку перебування судді у нарадчій кімнаті, про це також подається службова (доповідна записка) із зазначенням нового часу виходу суду із нарадчої кімнати.
2.9. Визначення порядку здійснення внесення інформації до табелю робочого часу народних засідателів та присяжних у автоматизованій системі.
Внесення інформації до табелю робочого часу народних засідателів та присяжних в автоматизованій системі документообігу суду про розгляд справи за фактичною участю народних засідателів та присяжних у судових засіданнях проводиться відповідальною особою апарату суду на підставі наданої про це секретарем судового засідання, помічником судді, суддею інформації (із зазначенням відомостей про розгляд конкретної справи за участю відповідних народних засідателів та присяжних у наступних судових засіданнях).
2.10. У разі, якщо будь-який процесуальний документ, що може бути предметом судового розгляду та надійшов до суду вперше, був поданий учасником по справі у судовому засіданні (без реєстрації картки вхідного документу, заведення ОСК та автоматичного формування номера провадження у суді), про це невідкладно, у день надходження документу, суддя, його помічник або секретар судового засідання передає його до канцелярії для відповідної реєстрації.
2.11. Засади використання автоматизованої системи документообігу суду затверджуються рішенням зборами суддів і вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.
Електронний примірник такого документу зберігається в автоматизованій системі документообігу суду у стані «Оригінал» та засвідчується ЕПЦ особи, яка підписала цей документ.
У разі внесення змін до Засад використання автоматизованої системи документообігу суду збори суддів новим рішенням затверджують Засади використання автоматизованої системи документообігу суду в новій редакції, які вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.