flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи Комсомольського міського суду Полтавської області за зверненнями громадян у І півріччі 2013 року

АНАЛІЗ

стану організації роботи Комсомольського міського суду

Полтавської області

за зверненнями громадян у  І півріччі 2013 року

 

Організація роботи за зверненнями громадян в Комсомольському міському суді Полтавської  області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року.

Діловодство у суді ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМ України від 14.04.1997 року №348 та розділу 4 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді затвердженої ДСА України 27.06.2006 року № 68.

Відповідальною особою за стан роботи за зверненнями громадян призначено керівника апарату Комсомольського міського суду, що сприяє якісному веденню діловодства щодо звернень громадян та дотриманню термінів їх розгляду. 

Наказом керівника апарату суду № 17.2-г від 13.12.2010 року затверджено графік чергування щодо прийому позовних заяв від громадян, за яким прийом позовних заяв від громадян здійснюють помічники суддів. Даний графік розміщений на інформаційному стенді  у приміщення суду.

Щопонеділка головою суду та щоп’ятниці заступником голови Комсомольського міського суду здійснюється особистий прийом громадян.

Відповідно до наказу голови суду, щосереди особисте приймання громадян з питань роботи суду здійснює керівник апарату суду.

Звернення громадян реєструються у спеціально відведених журналах, які прошнуровані і скріпленні гербовою печаткою, а також підписом голови суду, кожен аркуш журналів пронумерований.

В приміщенні суду розташовано вісім стендів, на яких розміщена корисна інформація для громадян: графік роботи суду, графік прийому громадян помічниками суддів, головою суду, заступником голови суду та керівником апарату суду, графіки прийому громадян керівництвом Апеляційного суду Полтавської області та керівництвом ТУ ДСА України в Полтавській області, інформація щодо оскарження судових рішень в кримінальних, цивільних та адміністративних справах відповідно до чинного законодавства, інформація щодо розрахункових рахунків для сплати судового збору, зразки заяв, що подаються до суду, витяги зі статей  законодавства, в тому числі з статей Цивільного процесуального та Кримінального процесуального кодексів України, Кодексу України про адміністративне судочинство тощо.

Як показав аналіз, протягом І півріччя 2013 року до Комсомольського міського суду надійшло 16 звернень громадян,  з  них:

-           0 – надійшло від Ради суддів в Полтавській області;

-           0 – надійшло з Апеляційного суду Полтавської області;

-           0 – від громадян на особистому прийомі голови суду;

-           0 – через прокуратуру;

-           16 – поштою.

Із загальної кількості звернень громадян, що надійшли до суду в звітному періоді:

- розглянуто – 16;

- залишок нерозглянутих – 0;

- кількість звернень на невидачу копій судових документів – 3;

- кількість звернень  на незаконні дії суддів – 0;

- кількість звернень на тяганину  у розгляді справи – 1;

- кількість звернень на невиконання  рішень суду – 0;

- інше – 12;                                                                                                                                                                                

в термін до 5 днів розглянуто –  8;

в термін до 15 днів розглянуто – 8;

в термін до 30 днів розглянуто – 0;

в термін до 45 днів розглянуто – 0;

пропущено строк – 0.

Протягом зазначеного періоду до Комсомольського міського суду Полтавської області не звертались Герої України, Герої Радянського Союзу, Герої Соціалістичної праці, ветерани війни та праці, інваліди та інші особи, які потребують соціального захисту та підтримки.

Проаналізувавши причини надходження звернень громадян можна дійти висновку, що більша частина звернень є необґрунтованими, а саме 9 звернень.

Одночасно, протягом поточного періоду до суду надійшло 2 скарги на дії працівників апарату суду, які визнані необґрунтованими.

З метою усунення причин, що призводять до скарг від громадян, у Комсомольському міському суді вживають наступні заходи: на особистому контролі голови суду перебувають скарги на дії суддів, зазначені скарги обговорюються на оперативних нарадах, увага суддів зосереджується на недопущення подібних випадків, керівником апарату суду контролюються дотримання строків розгляду звернень громадян.

            Відповідальними працівниками суду були уважно вивчені та розглянуті всі звернення. Роз’яснено авторам звернень чинне законодавство, зокрема, що рішення суду, дії або бездіяльність суддів під час здійснення правосуддя, підготовки, розгляду справ у судових інстанціях, звернення рішення до виконання тощо можуть бути оскаржені в апеляційному та касаційному порядку. Оскарження таких дій шляхом подачі скарги до суду першої інстанції чи голові цього суду, є порушенням встановленого Конституцією України принципу незалежності суддів і недопущення впливу на них. Також, роз’яснені відповідні положення Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді  щодо вимог чинного законодавства відносно осіб, які беруть участь у справі, зокрема, що вони мають право ознайомитися з матеріалами цивільних, адміністративних, кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення.  

Відповідно в І півріччі 2012 року до Комсомольського міського суду  надійшло 18 звернень громадян,  з  них:

-           0 – надійшло від Ради суддів в Полтавській області;

-           1 – надійшло з апеляційного суду Полтавської області;

-           10 – від громадянина на особистому прийомі голови суду;

-           0 – через прокуратуру;

-           Інші – поштою.

Із загальної кількості звернень громадян, що надійшли до суду у зазначеному періоді:

розглянуто – 16;

залишок нерозглянутих – 2;

кількість звернень на невидачу копій судових документів – 6;

кількість звернень  на дії незаконні дії суддів – 0;

кількість звернень на тяганину  у розгляді справи – 2;

кількість звернень на невиконання  рішень суду – 2;

інше – 8;

в термін до 5 днів розглянуто –  11;

в термін до 15 днів розглянуто – 4;

в термін до 30 днів розглянуто – 1;

в термін до 45 днів розглянуто – 0;

пропущено строк – 0.

Порівнюючи показники звітних періодів 2012 року та 2013 року можна дійти висновку, що загальна кількість звернень громадян у І півріччі поточного року зменшилась. Одночасно зменшилась кількість скарг на невидачу копій судових рішень та на тяганину у розгляді справ.

В період з 01.01.2013 року по 30.06.2013 року на особистий прийом до голови суду громадяни не звертались.

            На ІІ півріччя 2013 року заплановано проведення семінарського заняття з працівниками апарату суду з детального вивчення Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

Фактів порушення працівниками апарату Комсомольського міського суду Полтавської області  Законів України «Про звернення громадян» та «Про статус народного депутата України» не виявлено.

 

 

 Керівник апарату

 Комсомольського міського суду

 Полтавської області                                                                                            Л.А.Бородай